Home / Kako organizirati uspješan team building?

Kako organizirati uspješan team building?

Na poziv udruge studenata psihologije „Feniks HR“, održali smo predavanje 28.5. u prostoru Studentskog centra u Zagrebu, na temu „Kako organizirati uspješan team building?“

TBH predavac pojašnjenje team buildinga
Predavanje u prostoru SC Zagreb

Uvodni dio predavanja počeo je predstavljanjem Grge, Feđe i Alena, koji su se u ovoj prilici našli u ulogama predavača. Kao najiskusniji, Grga je prvi preuzeo riječ ukratko ispričavši svoju povijest bavljenja ekstremnim sportovima, koji su uskoro postali traženi od strane brojnih korporacija za njihove team buildinge. Team buidling se počeo sve više razvijati pojavljivanjem HR odjela i stručnjaka, tako da su s vremenom kreirani posebni programi koji su kao rezultat imali ono što team building danas jest – poboljšavanje međuljudskih odnosa i podizanje kvalitete rada unutar tima.

Sljedeći je riječ preuzeo Feđa, koji je opisao svoje iskustvo kako se našao u ovom poslu te kako je u jednom trenutku „pozitivnog ludila“, odlučio napustiti sigurnost posla u Phillip Morrisu i krenuo u rad s izvođačima, a potom i u organizaciju evenata.

Kako su se kroz godine obojica isprofiliriali svaki u svojem području – Grga kao specijalist za dnevne aktivnosti i team building, a Feđa kao majstor večernjih i tematskih evenata – došlo je vrijeme da svoju suradnju podignu na višu razinu, a kao rezultat toga nastao je brend Team Building Hrvatska.

Team Building Hrvatska je prepoznatljiva po svojim programima koji povezuju dnevne i večernje aktivnosti, a znaju li što točno team building znači, upitali smo naše drage studente. Odmah smo dobili jako dobar i precizan odgovor s njihove strane te nam je bilo drago za vidjeti da su došli pripremljeni.

Što je team building?

Iako se danas sve vodi pod terminom „team building“, bilo je riječ o izletu, ili pivi s kolegama nakon posla, Grga je objasnio razliku. Takva navedena druženja zapravo spadaju pod „team bonding“, dok je pravi stručni team building usko specijaliziran, te se u njemu provode posebno pripremljene aktivnosti koje imaju za cilj poboljšanje rada tima.

Nakon kraćeg prikazivanja slika s raznih evenata i team buildinga koje smo do sada organizirali, uslijedilo je vrijeme za pitanja studenata. Pitanja su bila stvarno kvalitetna, od kojih izdvajamo neka:

Otkud vam dolaze ideje? Je li vam same dolaze na pamet ili vam klijenti dođu sa već zadanom temom?

Najčešće moramo sami smišljati nove programe i ideje kako bi ostali konkurentni i raznovrsni na tržištu. Zna se dogoditi da nam klijenti sami zadaju temu, na temelju čega mi moramo osmisliti cijeli koncept. Na primjer, tako su nastali programi Miami Vice i Orient Express.

Koliko puta se teme mogu reciklirati, odnosno možete li istu temu ponavljati više puta?

Odgovor na ovo pitanje ovisi o tome za koju grupu nešto radimo. Kako se Hrvatska sve više pokazuje kao poželjna destinacija kongresnog turizma, za različite grupe koje dolaze izvana možemo bez problema ponavljati isti program, s time da svaki program možemo prilagoditi zavisno o broju sudionika.

S druge strane, kada govorimo o organizaciji evenata ili team buildinga za istog klijenta, tu češće nailazimo na poteškoće jer svake godine moramo biti iznova inovativni s novim sadržajem. Eventualno nakon nekoliko godina možemo ponoviti neku temu, kada na uzroku grupe vidimo što im se u tih nekoliko godina najviše svidjelo. Iznimka su neki klijenti koji svake godine žele isto jer im je takav program već postao tradicija, kao što su na primjer, sportski susreti zaposlenika.

Koliko morate biti fleksibilni sa planovima, zbog loših vremenskih uvjeta ili drugih problema?

Najčešće od klijenta dobijemo zadano vrijeme koje imamo za provedbu team building aktivnosti. Većinom se podrazumijeva da se aktivnosti provode vani i po lijepom vremenu, no mi moramo uvijek biti spremni i sa drugom opcijom u slučaju lošeg vremena. Zanimljivo je koliko se često ne razmišlja o mogućnosti lošeg vremena, no zato mi moramo biti spremni na to i na svaki drugi „što ako“. Poznavajući i sve mogućnosti naših dobavljača, od prijevoznika, hotela, tehnike.

Kako zaposlenici u HR odjelu, koji su između ostalog plaćeni da organiziraju i team building, mogu objasniti svojim nadređenom da je za organizaciju team buildinga bolje angažirati agenciju?

Najkraće rečeno, premisa kojom se mi vodimo je ona stara uzrečica: „Daj dite materi“. Drugim riječima rečeno, bolje je prepustiti posao onome tko ga zna raditi i radi ga profesionalno. Česta je zabluda i mišljenje osoba, da će rad preko agencije biti skuplji, ali zapravo će prije biti jeftinije. Razlog tome je što konstantno radimo s raznim dobavljačima, i u tom odnosu postižemo puno povoljnije cijene od tržišnih te se lakše možemo prilagoditi budžetu klijenta.

Jako mi se svidjelo to što su nam objasnili team building iz druge perspektive te što smo na kraju mogli i sami isprobati kako izgleda provedba tih aktivnosti.

Iva